Wil je verder komen in de zakelijke wereld dan dien je jezelf te ontwikkelen. Eén van de eerste dingen waar veel mensen zich dan op richten zijn erg vakgerichte competenties. Denk hierbij aan marketing, techniek of boekhoud trainingen. Toch gaat er in organisaties veel meer tijd en energie zitten in andere skills zoals samenwerken en communiceren. Vooral wanneer je op een zeker niveau met je collega’s en klanten wil opereren wordt er nogal wat van de medewerker verwacht op het gebied van communicatie. Voor iedere individu of organisatie is het dan ook aan te raden om eens een communicatie training te volgen.
Uiteraard kan iedereen communiceren. Maar hoe zet je dit nu op een effectieve manier in? Daarbij is de wereld om ons heen in een razend tempo in ontwikkeling. Communicatie gaat steeds vaker online of via een scherm. Hierdoor is er veel veranderd in wat er gevraagd wordt van iedereen. Meetings verlopen anders dan een paar jaar geleden. Probeer ieders aandacht maar eens vast te houden tijdens een vergadering of presentatie. Gelukkig kan een communicatie training je stappen laten maken op deze gebieden.
Een communicatie adviseur kan je naast inhoudelijk tips ook helpen om een stuk assertiever te communiceren. Hierdoor neemt je waarde voor de organisatie en naar de individuele medewerkers zienderogen toe. Zowel voor ondernemers, leidinggevenden als medewerkers kan een dergelijke training een meerwaarde hebben.